tisdag 14 augusti 2007

Tomorrow, tomorrow, I love you, tomorrow.....

Det blir bättre imorgon, tralala.... För idag var allting så j-kla trögt, jobbigt, dassigt, stressigt, förvirrat och röksuget! När man talar om för precis alla att man blir på ett sjuhelsikes dåligt humör av att sluta röka skulle man ju kunna tro att folk kan låta bli att retas? Nejdå! Själv känner jag mig som en tjur som någon viftar ett rött skynke framför, men ingen verkar notera det! Då blir jag mycket glad när andra säger saker som; klart att du kommer klara det, jag tror på dig, bra jobbat osv. Då känner jag att jag får tillbaka litet av den forna tuppkammen.

Cigaretten har två huvudsakliga, mycket viktiga funktioner, i mitt för övrigt "arma" liv (nu fnissar jag över ordvalet).

1. Belöning. Jag kan ha: låtit bli att slänga telefonluren i örat på svärmor, städat toaletten, hämtat kvällens tredje plåster åt Junior, tvättat all tvätt, lagt i två påsar i en låda. Kort sagt, det finns just inga prestationer som inte är värda en cigarett.

2. Napp/snuttefilt. Jag kan ha: slängt luren i örat på svärmor, bett äldste sonen städa toaletten vilket han har glömt, skrikit åt Junior att låta bli att klia sig på sina myggbett hela förb-de tiden, gått förbi tvättstugan och sett alla högar på golvet, ringt ned till äldste sonen och gormat att det borde vara näst intill helt dj-la omöjligt att lägga varenda påse som tillverkats i landet på vårt hallgolv. Kort sagt, en helt vanlig dag krävs det mycket tröst.

Under den halvtimmeslånga bilturen hem efter jobbet idag kunde jag inte låta bli att prata i telefon konstant. Jag var så röksugen så jag trodde jag skulle bli tokig......

När jag kom innanför dörren hade min utomordentligt väluppfostrade äldste son, för dagen barnvakt och inskolningsexpert på fritids, lyckats städa hela köket, med spistorkning, dammsugning och en blänkande diskbänk!!! Det finns hopp om livet! Jag hoppas bara att mitt omåttligt stora behov av att svära i var och varannan mening ska avta något.

Nu doftar det kaffe från det nystädade köket: Han handlade det, tillsammans med chokladen, igår för -"det vore inte så lyckat om det tog slut just nu"! I love you, man....

6 kommentarer:

  1. Uhh känner igen det dära med att sluta röka.
    Här har du 2 tummar upp från mig!
    Du kommer att fixa det!

    SvaraRadera
  2. ÅHH! Jag känner hur det bara går bättre och bättre! Bloggar istället och det är ju inte fy skam! Thx Cax!

    SvaraRadera
  3. Blogga är icke fy skam inte!
    Av egen erfarenhet så vet jag att motion hjälper till att få bort en del av röksuget.
    Kanske inte funkar på alla...men på mig.

    SvaraRadera
  4. Bästa vänne önskar lycka till, både jobb och sluta röka. Själv vill jag bara titta på fåglar nu, inte jobba!!!

    SvaraRadera
  5. Cax: Den mesta motionen sker via tangentbordsträning, utomhus aktar jag mig för att vara. Vad gör man ute? Svar: röker!

    Bästa vännen: Det där med fåglar begriper jag inte, är de på väg härifrån nu innan vintern? I så fall vill jag följa med......

    SvaraRadera
  6. Haha. Aj då!
    Ja, då får du se upp med utomhus vistandet!

    SvaraRadera