torsdag 12 november 2009

Kolikok -Spaders nya karriär?

Mulle: Såg du mej nån gång i skogen? Jag är skogens Mulle.
Barn: Du är skogens Mulle
Mulle: Här i skogen trivs jag alla dar.
-Oj, va' kul jag har.
Kolikok, kolikok, kolikok, kolikok, kom hem på skutt till mig.
Barn: Kolikok, kolikok, kolikok, kolokok, så skuttar vi med dej.
Alla: Vi är vänner med blommor och träd och varann och sjunger så i blan´:
Låt oss gå på upptäcktsfärd i vår vackra värld.






















UPDATE: Har funderat hela eftermiddagen om mina röda högklackade ska kunna matcha den röda fjädern i hatten. Perfekt blir det!

10 kommentarer:

  1. hahahahahahahahahhahaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhshhsssssssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    jag får knappt luft!

    SvaraRadera
  2. Det är sååå du!!!

    Hahahahahahahahahahahahahahaha!!!

    SvaraRadera
  3. Smina: Breath in, breath out...
    Tess: Klockrent som Loppan skulle ha sagt!

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha ha men vad är det nu för galenskap du ska ut på !? Och i skogen. Jag trodde du höll dig borta från spenaten :D

    SvaraRadera
  5. Alltså, man vill ju inte verka totalt främmande för eventuella jobberbjudanden som kan dyka upp. Spader kan nog tyckas vara en kul typ när hon dyker upp i staden. Kunnig om växter och djur som hon är!

    SvaraRadera
  6. Är du sjuk eller? Du är ju den klassiska asfaltsbruden. Trodde inte ens att du visste att det fanns en Mulle.....:-)

    SvaraRadera
  7. jaha ja. Ny dag och jag skrattar igen då :-)

    SvaraRadera
  8. Cicki: Sjuk värre... MULLE, man fick väl googla, och gillade den röda fjädern! PUSS!
    Smina: Man skrattar själv åt tokerierna! KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Den var så dålig att länken som mailades hamnade i mappen för skräppost. Svärfar är inte så stark längre annars kunde ju han ha hämtat dig när du fastnat med de röda högklackade i myren:-)
    Puss/Esset

    SvaraRadera
  10. Esset: Nu hade ju Spader tänkt att Kolikokandet skulle ske på Järvafältet eller så. Kan du rädda mig?

    SvaraRadera