fredag 12 november 2010

DAG 02 - Min första kärlek

När man kikar runt på övriga bloggares Dag-02, började de tidigt, tidigt.

Så klart att Spader var kär tidigt hon också. I Dennis. Sedan följde i tur och ordning: Martin, Tonny, Pelle (ÅÅÅh Pelle), Conny, Patrik, Tommy, Jens (Åh Jens), Jon, Peter, Marco (ÅÅÅh Marco). Och massor med namn däremellan. Så klart. Om man känner Spader.

Och så kom Jonny. Jonny med stort J. För att vara kär är inte kärlek. Även om man så klart måste börja någonstans.

Han körde en gammal Amazon. Tunn, långhårig och busig. Och smart. Spader gillar smart. Men ändå litet farlig. Meja brukar berätta att man ska akta sig för grabbarna med y-namn. Man skulle kanske akta sig för Jonny. Så var han ute och skjutsade på en annan tjej och Spader blev svartsjuk. Gjorde slut. Med buller och bång. Och ångrade sig- och ångrade sig. I åratal. Och Jonny lekte med Spaders känslor. Man ska akta sig för killar med y-namn.

De senaste 20 åren har hon haft killar med rik-namn i stället. Snacka om falsk varudeklaration. Men lycklig är allt Spader ändå.

4 kommentarer:

  1. Haha jag försöker komma på om någon av alla fästmän som har passerat har haft y i slutet av sitt namn, men icke.

    De har varit mindre lämpliga ändå...

    SvaraRadera
  2. Ojoj, nu satte du griller i huvet på mig. Jag träffade mitt livs kärlek när jag var 15!!! Han hade ett y-namn! Vi gifte oss, fick en son, hade ett otroligt fint liv. Men, som det heter "vi växte ifrån varandra" men på ett bra sätt. Aldrig ett ont ord, alltid respekt och när han gifte om sig efter flera års singelliv var jag den första att gratulera. Bättre kille, man, pappa än han fanns inte. Och bättre tjej/kvinna att gifta om sig med fanns heller inte.
    Jag skriver "hade", "fanns"... eftersom han blev sjuk, dog... och det precis när sonen och han hade hittat "så mycket att göra tillsammans" och när hans liv tillsammans med den nya kvinnan var så otroligt bra.
    Ja du Spader, vad ska man tycka, tänka och tro? Inte vet jag. Huvudsaken att du är lycklig i alla fall.
    Kram från
    Småländskan

    SvaraRadera
  3. Det är nått kusligt med y-namn. Den värsta pojkvän jag haft hade just ett y-namn. Sedan finns det ju NATURLIGTVIS undantag som tex Småländskan vittnar om, men i alla fall...... Så med min erfarenhet får man nog ändå hålla med. Fru Choklad aktar sig för killar med y-namn. (Turligt nog är jag lyckligt gift så det är inget problem)

    SvaraRadera
  4. Åsa: Då får du akta dig för de killarna från och med nu...
    Småländskan: Nu är det ju Meja som säger att man ska akta sig för killar med y-namn. Antagligen träffade du undantaget som bekräftar regeln... Vill veta mer om dig. Har du någon egen blogg? KRAM!
    Fru Choklad: Ja, man skulle ha vetat om regeln från början. Då hade man haft nytta av den. Men min mamma lärde mig aldrig sånt!

    SvaraRadera