fredag 20 december 2013

Idag chattade jag med en vän litet snabbt på jobbet och fick plötsligt...

... en tår i ögat. Eller kanske några fler. Så klart kom vd insusandes precis då och jag måste bedyra att det bara var litet julmelankoli i samband med vackra jullåtar på Spotify, Nu ska man ju inte tro att det stannade därvid utan strax var halva kontoret inne på spontanmingel när tjejen tjöt. Eller tanten grinade. Vilken sko som passar bäst avgör ni. Det underlättar inte alltid att ha nedriven vägg och dörr på grund av ombyggnad.

Jag har verkligen varma känslor för det där jobbet och personalen som jobbar där. Och för kompisen i chatten. Och för pojkarnas pappa som var där en stund i tanken.

Senare var jag och fixade håret. Min fina frissa ska sluta fixa mitt (och alla andras hår) för att i stället så småningom bli polis. En fin polis. Tur för poliskåren. Så det kom en liten tår då också. Jag ska få en ny frissa. Hoppas att vi kommer att gilla varandra lika mycket!

För övrigt är jag nu blondare. Den blondaste på hela kontoret. Kanske på hela bridgeklubben. Om man inte räknar Moroten.

8 kommentarer:

  1. Skönt att höra att fler bölar på kontoret. Jag inte idag, men många gånger annars. Det måste ut när det måste ut. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var iofs ingen fara, jag var bara som vanligt. Fast med öppen dörr. Och vägg. ;-)

      Radera
  2. No, no, no - there's no crying in the office!

    Eller ok då. Lite crying in the office kan väl vara ok.

    Men jag har ju alltid trott att blondes have more fun.

    Hoppas det blir så nu för dig, kära Spader Madame.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har roligt, nästan jämt. Det är jag och Lotta på Bråkmakargatan.

      Radera
  3. Anna! Hoppas verkligen du ska trivas med C. Men hoppas ej du kommer gilla henne mer än mig ;-) stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Albana, jag kommer aldrig några frisörgudar hava jämte dig. Kram tillbaka!

      Radera
  4. Glömde, så klart att blondes have more fun!

    SvaraRadera