lördag 11 januari 2014

Tidigare idag ...

... på lunchen faktiskt, pratade vi om film. Kollegorna och jag. Genom vindlingar via Hundraåringen, Forrest Gump och bra filmer över huvud taget till Schindler's list.

Berättade att jag ångrade att någonsin ha sett den jävla filmen.

Va?

Jag gråter fortfarande när jag tänker på den röda kappan. Säger jag. Nästan alla vet omedelbart vad jag talar om. Den röda kappan är filmiskt genialisk. Och gör så ont.

För jag vet ju att det är sant. Att människor gjorde de där sakerna mot andra människor. Jag har oftast haft vett att välja bort. För jag klarar inte att gråta en timme och sedan är det bra. Jag bryter ihop.

Idag förbannar jag boken "Förr eller senare exploderar jag".

Jag var inte redo. Känns det som. Definitivt inte att diskutera på bokcirkeln.

Och imorgon bitti åker vi till Göteborg.

Vi får hoppas att jag har hunnit sova då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar