söndag 25 maj 2014

Vad man skulle kunna skriva om

Lilla byn. Begravning. Gravar. Tony Irving. Sol. Regn. Släkt. Hotellfrukostar. Träningsvärk? Tårta. Mammor. Födelsedagar. 2 gånger 35 mil. I bil.

Träningsvärk!

Men jag väljer att berätta för världen, alltså er läsare, om vikten av att vara pedagogisk.

Junior har fått två (2) kepsar när han var i NYC.

En hade han på huvudet när han satte sig för att fika hos min mamma idag.

Jag sa att det finns folk som tycker illa om att man har kepa på sig vid matbordet och att jag, personligen, couldn´t care less, MEN (Tony Irving style) att de där andra skulle tycka att det var lika ouppfostrat som att ha kuken framme.

Och jag brukar inte säga det där K-ordet. ALDRIG. Så om ni blev förvånade över att jag skrev det, så var det ingenting mot vad jag blev över att jag sa det.

Kanske gick ändå budskapet fram?

9 kommentarer:

  1. Haha!! Ja jag blev allt lite paff när jag läste det! Hur reagerade sonen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hajade till litet och sa mmm. Tog av sig kepan? Ja.

      Radera
  2. Bra idé, chocka omgivningen! Ska lägga det där på minnet att ta fram vid lämpligt tillfälle!

    SvaraRadera
  3. Mycket pedagogiskt. Bra! Jag tror aldrig jag sagt k-ordet i offentliga sammanhang.

    SvaraRadera
  4. Nu kommer du nog att få många nya läsare till din blogg! ("Hästporr" är också ett sånt ord som lockar läsare. Tydligen.)

    Grattis på födelsedagen i efterskott!

    SvaraRadera
  5. Intressant ordval, indeed. Hade kanske inte fått samma effekt om du använt något som börjar på s. Du ser. Jag är så hämmad att jag inte ens kan skriva snopp.

    SvaraRadera
  6. Alla: Det är som sagt inte min vanliga vokabulär, men ibland måste man förvåna litet!

    SvaraRadera