måndag 9 juni 2014

Vänner och fiender

Ikväll berättade jag för vännerna att jag minsann hade hamnat vid ett bord 20 meter från Trollet i Fiendeland i lördags kväll. Utan att gå hem. Eller att flytta på mig. Eller att känna mig speciellt jagad.

Vad är oddsen? Smaka på Stockholm är ju stort som tusan. Eller i alla fall ganska stort. Och rätt mycket folk får man väl ändå säga.

"Skönt att hon kanske fattar och slutar trolla!"

Men grejen är att hon ju har slutat trolla. Hon gör faktiskt ingenting. Hon KAN inte göra mig någonting. För vad skulle det vara?

Om jag var osäker på min plats eller om jag skulle kunna passa in eller få vänner innan jag flyttade ner till Järvastaden kan man inte påstå att jag är det nu.

Jag behöver inte heller gömma mig på hemmaklubben för att hon kanske jagar runt mig utanför toa. För att "prata"!

Att hon är här och läser hela tiden visar bara att hon är genuint intresserad av vad som händer i mitt liv. Och vem är inte det?

Så därför vill jag bara meddela att jag har fått ett myggbett på min högra fot.

8 kommentarer:

  1. Varför har jag inte fått några myggbett? Jag känner mig försmådd.

    Och det är på tiden att trollet förlorat sina krafter. :-)

    SvaraRadera
  2. Gör vågen över troll som inte har någon makt längre. Kan tipsa om att ifall man bor på åttonde våningen får man inga myggbett. Inte en endaste myggjäkel orkar flyga så högt....:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är på åttonde man ska vara alltså! :-)

      Radera
  3. Svar
    1. Nu skulle jag vilja ha en sådan där symbol med v-tecken! PUSS!

      Radera