onsdag 5 november 2014

5. Hepp! Dagens boktips!

Plättlätt!

I väskan som åkte med till Cypern förra veckan låg det fem böcker. Att läsa. Bland annat denna. Om Britt-Marie. Som sparats för resan. Visade sig att Esset också ville läsa den.

Jag fick tilläggsköpa två böcker på plats. Hostade för mycket för seriös träning så det var perfekt. Att rymma in i böckerna och verkligen vila. Inte behöva prata och/eller tänka så mycket.

Men hörrni. Fredrik Backman. Som jag älskar den killens stil. För er som gillade "En man som heter Ove" men tyckte sämre om "Min mormor hälsar och säger förlåt" ligger den här åt det förra hållet, mer lättillgänglig och inte så många drag av pusseldeckare. Men det är ingen tungviktare. Alls.

Recension bland annat här, varning för spoiler.

Absolut bäst av Backman tycker jag att "Allt min son behöver veta om världen" är. Men det är jag det.

I fjolårets bloggutmaning gav den här dagen mig de bästa boktipsen ever. Så tacksam för all riktig bra läsning jag kom i kontakt med.

Give it to me!

3 kommentarer:

  1. Ja! Tack! Den där vill jag ju läsa. Har kommit igång med läsandet igen. Och fattat att man ska reservera böcker på bibblan. Men just nu har tre st av dem kommit in samtidigt så jag känner mig nästan lite stressad :o

    SvaraRadera
  2. Älskar boktips! Suger i mig av lämnade. Lämnar tre här, i tre genrer.

    1. Deckare: Anders de la Motte, triologi 1) Geim 2) Buzz 3) Bubble
    2. Svenskt: Lena Andersson "Egenmäktigt förfarande"
    3. Utländskt: Donna Tartt "Steglitsan"

    Kan lämna många fler!

    SvaraRadera
  3. Jag noterar till min boklista med alla tips från bloggarna! Läste Ove men han vann inte mitt hjärta.

    SvaraRadera