söndag 20 mars 2016

Lilla byn...

... och Huset vid Älven. Nära och långt borta i såväl tid som rymd.

En annan värld. En gång min värld. Ett besök där idag. Graven. Pojkarnas farmor. Lokala ICA.

Tillfrågades idag om jag trivdes i Stockholm. Ja, verkligen, sa jag.

Men inom mig ville jag vråla, Jaaaaaaa! Älskar mitt nya liv, skulle inte vilja byta tillbaka. Hur kan ni bara stanna här? Frivilligt?

Men de allra flesta som bor där gör det för att de vill bo just där. Det ska jag inte glömma bort. Det glömmer jag inte bort. Så jag svarar bara ja, verkligen. Jag trivs med att bo i Stockholm.

Och jag säger inte att jag bor i Sundbyberg.

3 kommentarer:

  1. Visst är det märkligt? Att man liksom har bott i den där andra världen. Och att man måste förhålla sig till den, för som du skriver, många tycker om den. Jag är glad att både du och jag bor i Stockholm (Sundbyberg).

    SvaraRadera
  2. Underbart att det kommer nya tåg som vi kan hoppa på, här i livet.

    SvaraRadera