onsdag 22 november 2017

Vem var jag och vem blev jag?

De existentiella frågorna är många. Här på bloggen mer i form av "Vem är du, vem är jag - levande charader!"

Idag pratades det på jobbet om snö (?)! Nyare kollega var tydligen ovetande om det faktum att jag inte gillar. Alls. "Men hur kommer det då sig att du bodde i Lilla byn alla dessa år?"

Livet och kärleken. Svarar som alltid så. En stationär paraplyfabrik. Men hade det inte varit för den hade det varit något annat. En mer nutida insikt.

Men Spader av idag. Så kompromisslös. Om livet inte ger mig vad jag vill ha görs förändringar. Inte göra lemonad, utan mer byta frukt. Vägrar att leva i sammanhang där endast andras åsikter tas på allvar. Mitt liv är mitt, och jag förtjänar att vara lycklig. Att vara lycklig kan läsas som att söka lyckan. För det finns väl ingen som är lycklig alltid?


3 kommentarer: